09 март 2012

Жалба до Български Хелзинкски Комитет

До Български Хелзинкски Комитет

                                                            М О Л Б А

От Христо Любомиров Петров
адрес:

3716 Marchfield Pl,
Fort Wayne, IN 46804
USA

тел 1-260-459-3270
мобилен 1 260-418-8899
имейли:
hlpetrov@hotmail.com

clp@msktd.com

С настоящата молба бих желал да обърна внимание на Българския Хелзинкски Комитет за нарушаването на следните човешки права въз основа на прилагането член 75 точка 4 от Закона за Българските Документи за Самоличност (ЗБДС) който гласи:
Чл. 75. (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) Не се разрешава напускане на страната, а паспорти и заместващи ги документи не се издават на:
4. лица, които са осъдени да плащат другиму издръжка и не са я осигурили за срока на пребиваването си в чужбина;
Нарушенията които имам предвид са следните:
  1.  Възпрепятстване на правото ми да познавам и упражнявам контакт със сина ми Кристофър Александър Петров.
  2. Възпрепятстване правото на сина ми да познава и контактува с мен.
  3. Възпрепятстване на правото ми да се завръщам в САЩ - страната в която в момента живея, където е моето постоянно местожителство и страна на която съм гражданин.
Във връзка с това бих желал да изложа следните факти:
Аз и бившата ми съпруга, Мила Георгиeва Георгиева имаме двойно гражданство, на САЩ и на България. Синът ни Кристофър Александър Петров (Christopger Alexander Petrov) е роден в САЩ. Той по рождение е гражданин на САЩ. В последствие той стана гражданин и на Р. България.
От май 2004г до септември 2005г синът ни замина по взаимно съгласие между мен и Мила Георгиева да живее при родителите на Мила Георгиева в България, докато междувременно ние двамата се намирахме в САЩ. През 2005г Мила замина отново за България с цел през август да се върне задно с Кристофър в САЩ. Но тя не се върна. От тази дата нататък считам синът ми за отвлечен в България.
През 2008г съдът в гр. Велико Търново издаде решение за развод между мен и Мила Георгиева. Получих покана да се явя на делото за развод, която аз отказах да получа. Отказах да участвам в това дело по препоръка на Държавния Департамент на САЩ. Но очаквах да получа уведомление за изхода на делото, както и стъпки от страна на Мила Георгиева да легализира развода на територията на САЩ, където беше сключен брака.
Не бях уведомен и подобни стъпки от страна на Мила Георгиева не бяха предприети. Според решението за развод, аз съм бил осъден да изплащам издръжка, за което  не съм уведомен по никакъв начин. Поради това дължимата издръжка не беше изплащана от моя страна.
Вместо да ме уведоми за факта на развода, както и за дължимата издръжка, Мила Георгиева е подала молба в офиса на ЧСИ Мария Глушкова, която от своя страна е наложила принудителна административна мярка (ПАМ) по член 75 т.4 от ЗБДС, с което ми се налага забрана да напускам границите на Р. България
 ЧСИ Мария Глушкова от своя страна също не ме е уведоми за така заведеното дело.
Веднага щом разбрах, че съм разведен, дължа издръжка и за наложената ПАМ аз изплатих напълно дължимата сума и до момента издръжката се изплаща редовно вече почти 2 години.
Въпреки това наложната ПАМ не се отменя и на практика аз не мога се отида  в България, поради това, че след това не мога  да се върна в САЩ, където живея вече 12 години.
За целта наех адвокат от гр. Велико Търново, който прави няколко безуспешни опита за отмяна на ПАМ. Подадох молба до консулство на Р. България в Чикаго, за отмяна на ПАМ и отново получих отказ. Чрез майка ми в София подадох молба до министерството на правосъдието на Р. България и отново получих отказ.
Бих желал да дам следното пояснение за това коя е ЧСИ Мария Глушкова, наложила ПАМ по член 75 т.4 от ЗБДС. ЧСИ Мария Глушкова е бизнес партньор на ЧСИ Виктор Георгиев. А ЧСИ Виктор Георгиев е брат на бившата ми съпруга и майка на синът ми Кристофър. Мила Георгиева работи в офиса на брат си ЧСИ Виктор Георгиев. На практика решението за отмяна на ПАМ зависи от тази група хора, които имат власт и позиции в българската съдебна система и умело използват този член от закона, за да ме държат далеко от сина ми.
Бих искал да кажа, че на мен не ми дават никакви контакти със сина ми. Аз не го познавам и не съм сигурен дали той знае за моето съществувание.
Член 75 т.4 от ЗБДС не се прилага задължително и автоматично когато се подава молба за издаване на задграничен паспорт. Той се прилага само при изрично желание на получателя на издръжката и същия може да оттегли молбата си, при което ПАМ може да бъде отменена. Според закона издръжката е месечно задължение и не може да се изисква нейното изплащане наведнъж.
Според конституцията на Р. България:
Международните договори, ратифицирани по конституционен ред, обнародвани и влезли в сила за Република България, са част от вътрешното право на страната. Те имат предимство пред тези норми на вътрешното законодателство, които им противоречат.
Според Конвенцията за правата на детето ратифицирана от ВНС на 11,04,1991:
  Детето, чиито родители живеят в различни държави, ще има право да поддържа лични отношения и преки контакти с двамата си родители, редовно, освен при изключителни обстоятелства. За тази цел и в съответствие със задържането на държавите - участнички и съгласно чл.9, ал.2 държавите - участнички зачитат правото на детето или неговите/нейните родители да напускат която и да е страна, включително собствената си, и да влизат в своята собствена страна.
Правото да напускат която и да е страна ще подлежи само на тези ограничения, които са предписани от закона и които са необходими за защита на националната сигурност, обществения ред, общественото здраве или морал или правата и свободите на други лица са съвместими с другите права, признати в тази Конвенция.
Член 75 т.4 от ЗБДС не е съобразен и с Декларацията за Правата на Човека Член 13 (1) и (2)

Член13
(1) Всеки човек има право свободно да се придвижва и да избира своето местожителство в пределите на всяка държава.
(2) Всеки човек има право да напусне всяка страна, включително и своята, и да се връща в страната си.
 Р. България не е привела вътрешното си законодателство в съответствие с подписаната Конвенция за правата на детето, по отношение на двойни граждани, с постоянно местожителство извън територията на България.
 Р. България създава предпоставки за използване на този член от закона, за да се пречи на родители с двойно гражданство свободно да посещават децата си в Р. България и свободно да се завръщат в страната в която живеят.
 Р. България е създала изискване, което е в противоречие с поетите ангажименти, във връзка с подписната конвенция.
Така описанията случай е пример за „умишлена употреба” на този закон.
Това е закон, който има потенциал да бъде използван многократно с цел осуетяване на родителски контакти и българското законодателство толерира подобна практика.
Във връзка с така нарушените ми права съм подал молба за достъп до сина ми Кристофър Александър Петров чрез Държавния Департамент на САЩ. В момента се водят дела по случая. Второто дело е насрочено за 10 май в 14:00 часа в Софийски Градски Съд.
По случая съм направил интернет сайт (www.hristopetrov.com), на които може да се получи пълна информация по случая. Там са изложени всички молби и документи и те могат да бъдат свалени като PDF файлове. Сайтът е много пространен, подробен и бих казал досаден. Но дава много добра представа за какво става дума.
Ще си позволя да приложа документи по случая, като ви дам препратки до тези файлове. На практика там са сложени оригинални документи, на които са изтрити само лични данни като ЕГН, някои адреси и телефонни номера. При ваше желание мога да ви пратя оригиналите.
Молбата ми е да се запознаете с изложеният случай. Ако решите, че наистина става дума за нарушаване на човешки права, поради неправилно или умишлено  използване на този закон, моля да алармирате съответните международни правозащитни органи.
С уважение:
Христо Петров
Копие на този имейл изпращам за сведение до:
  1. Представител на посолството на САЩ в София – госпожа Диана Захариева
  2. Служебно назначеният представител на делото за достъп до сина ми – юрисконсулт Петя Ратарова

Приложения:
  1. Молба до консулство на Р. България в гр. Чикаго
    http://hristopetrov.com/BG_General_Consulatee_Chicago.aspx
  1. До министъра на правосъдието на Република България http://hristopetrov.com/MINISTER_OF_JUSTICE.aspx

    Отговор на молбата до министъра на правосъдието.
    http://hristopetrov.com/Documents/RespondPetitionMinistryOf_Justice.pdf
     3. Регистрация на дружество между ЧСИ Мария Глушкова и ЧСИ Виктор
    Георгиев
    .
    http://hristopetrov.com/Documents/DrujestvoViktorMaria.pdf
4.    Протокол от заседанието за достъп до синът ми Кристофър Александър Петров проведено на 8 Март 2010г. Становище на адвоката на Мила Георгиева, както и моят отговор предоставен чрез Държавният Департамент на САЩ. Бих желал да подчертая, че по някаква причина на служебно назначения адвокат, които ме представлява по делото, не се разрешава да контактува с мен чрез имейли. Комуникация между нас на практика няма…
http://hristopetrov.com/CourtHearing.aspx
5.    Записан телефонен разговор между мен и ЧСИ Виктор Георгиев (и двете страни сме заявили, че записваме разговора )
http://www.youtube.com/watch?v=CVbValOgc4I

Няма коментари:

Публикуване на коментар