09 март 2012

Коя е ЧСИ Мария Глушкова

Мария Глушкова е съдебният изпълнител наложил Принудителна Административна Мярка по член 76 точка 3 от ЗБДС (Закона За Българските Документи за Самоличност) във връзка с образувано срещу мен дело, задълженията по което са в големи размери по смисъла на параграф 1, т.5 от допълнителните разпоредби  на ЗБДС и не са обезпечени.
Според едно изказване на моят адвокат въпросната частна съдебна изпълнителка, не е имала причина да наложи тази мярка поради факта, че не съм дължал повече от 5000 лв., като се изисква от закона.

И сега, почти две години след като съм изплатил напълно дължимата сума,
Мария Глушкова не желае да отмени наложената от нея забрана да напускам границите на България.

До сега съм говорил в двама адвокати в София и те казват че ЧСИ Мария Глушкова няма основание да поддържа забраната. Особенно при положение, че съм и гражданин на САЩ постоянно живеещ тук вече 11 години.

Единият от адвокатите с които се консултирах дори каза :

"... това не е правен казус - това е заяждане по български. Това е абсурд. Да накараш един американски гражданин да стои в България,  за да  плаща всеки следващ месец издържка за дете..."  


И още веднъж искам да добавя, че Мария Глушкова не ме уведомявала писменно за повдигнатия срещу мен иск, макар че прекрасно е знаела моят адрес в САЩ.

Мила Георгиева от своя страна също не ме е уведомявала че имаме вече развод и дължа издъжка. Тя ме е уведомявала само за започването на бракоразводното дело.

А ето какво точно съм дължал и накратко за моите неволи с тази служителка на закона:

На 12.02.08 на община Витоша-София от мен е изплатена сумата от 2655.49лв, която включва главница от 2095.49 лв и 560 лв вноски за седем месеца от 1 Септември 2007 до 31 март 2008г.

На 18.03.08 на сметка на ЧСИ Глушкова от мен са изплатени допълнителни 580.72лв. В тази сума влизат 169.77 лв доизплащане на издръжката за минало време и сумата 410.95 лв по член 26, точка 12 и разноските направени по изпънителното дело на ЧСИ.

С това напълно е изплатено задължението според иска.

Може  да се направи сметката, че иска в момента на изплащането иска е:  2095.49+560+169.77 = 2825.26 лв.

Отново повтарям - това е дължима сума в момента на изплащането.

А сумта която съм дължал, когато ЧСИ Глушкова е наложила забраната е била по-малка.

Добре но закона казва, че принудителната мярка се налага, ако се дължи над 5000лв.

Ако това е така, законна ли е мярката?

Има ли причина поради която не може да бъде отменена, при условие че е била наложена неправомерно?

След като всичко беше напълно изплатено и продължава да се плаща редовно, ЧСИ Мария Глушкова твърди, че тя няма законно основание сама да премахне забраната, която ми е наложила за да напускам пределите на България. Казва че изплащането на сумата трябва да бъде обезпечена с някакви активи, имоти и т.н. 

Тя се опира също така на закон, според който ако се дължи издръжка на дете, е необходимо издръжката да се обезпечи за периода от време през който платеца ще отсъствува от страната.

Хубаво ама аз живея в САЩ постоянно ... не съм тук на гурбет...!
И освен това твърдя че синът е отвлечен от майка му в България против моето желание....

Глушкова спомена веднъж че би могло да се депозира някаква сума срещу  бъдещи плащания на детските издръжки. 

Но аз така и не разбрах дали има ли някаква определена от закона сума, която би била достатъчна за да се махне забраната.


След тези перипети наех моят адвокат.

При предварителните ни разговори той изрази оптимизъм и беше сигурен, че забраната може да се премахне. Препоръча да се предложи гаранция с имот от мой роднина, срещу бъдещи плащания.

Такъв документ беше даден от майка ми. Но и това се оказа недостатъчно.


Била е направена среща между Мила и моят адвокат в офиса на ЧСИ Мария Глушкова.  Доколкото разбрах Мила е поискала да и бъде предплатена сума от 15,000лв.  Моят адвокат е отказал, защото това не може да бъде изисквано според закона. Тогава Мила е заявила,  че няма да се съгласи да отмени иска си.

След няколко дена Мила е поискала втора среща с моят адвокат и е снижила сумата на 10,000лв. И този път предложението не е било прието.

Тогава  моят адвокат ми предложи да предплатя издръжката за 6 месеца напред. Според него тогава той може да подаде молба до ЧСИ Глушкова за отмяна на наказанието.

Декември-2008г, бе изплатена сума за издръжка за 6 месеца напред. Молбата за отмяна беше подадена.

Получен е отказ.
Тогава адвокатът ми реши да подаде молба за отвод на ЧСИ Мария Глушкова и прехвърляне на делото на друг съдебен изпълнител.

Молбата за отвод на ЧСИ Мария Глушкова  е подадена до самата нея и едновременно чрез ЧСИ Мария Глушкова до Председателя на Окръжен Съд гр. Велико Търново.

Прочетете така споменатите:
Молба до ЧСИ Мария Глушкова
и
Молба до  Председателя на Окръжен Съд

Молбата на моят адвокат до Председателя на Окръжния Съд дава едно много добро описание на случая и потвърждава това, което съм написал до сега. 

Прочетете Отговора на Председателя.
Председателя на Окръжния Съд отговаря, че според закона той не е компетентен да прави отвод на Частен Съдебен Изпълнител.

И така въпроса се връща в изходно положение ...

Или ЧСИ "Мария Глушкова" трябва сама да си направи отвод, или взискателката Мила Лазарова, както разбирам е новото и фамилно име, трябва да оттегли иска. 

Както казват има кръговрат в природата...

Да видим какво ще стане по-натък.


Моля, ако някой има представа от законите в България, да ми напише един е-меил, че да го решим този въпрос ...няма начин някой да не познава закона...

И не вярвам в България правата на хората да се определят само от един единствен и незаменим Частен Съдебен Изпълнител и един Взискател...

Не вярвам така да е в Европа, а нас ни приеха там.


Разговор от 15-Септември-2008





Разговор от 11 Април-2008












Няма коментари:

Публикуване на коментар