09 март 2012

Протокол заседание от 19 април 2010г



   
 


 
Протокол от заседанието на съда от 19 Април 2010г.
 
 
 
ПРОТОКОЛ
Град София. IV април 2010 година
СОФИЙСКИ ГРАДСКИ СЪД, БРАЧНО ОТДЕЛЕНИЕ
 
 
ПРЕДСЕДАТЕЛ: РОСИЦА ГЕОРГИЕВА
Секретар: Теменужка Величкова
Сложи разглеждане докладваното от съдия Георгиева гражданско дели № Е-7235 по описа за '2009 година. На именното повикване в 14.35 часа се явиха:
ИЩЕЦЪТ ХРИСТО ПЕТРОВ, редовно призован не се явява, за него
юрист Юрист Ратарова c пълномощно по делото.
 
ОТВЕТНИЦАТА МИЛА ГЕОРГИЕВА, редовно призована, явява се лично и с  адв. КОЕВА с пълномощно по делото.
ЗА СГП, редовно призовани, явява се прокурор АВРАМОВ.
АСП-РДСП "Велико Търново", редовно призовани, не изпращат представител по делото.
ВЕЩОТО ЛИЦЕ БОЯНКА КОРПАЖША се явява ЛИЧНО.
СТРАНИТЕ: Да се даде ход на делото.
съдът,
ОПРЕДЕЛИ:
 
ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО.
 
ДОКЛАДВА постъпило писмо от 26.03.10 г. на МВР Областна дирекция -Велико Търново, към което с приложена заповед  ЯЗ - 243/19.02.08 г. и докладва писмо на СДВР от 25.03.10 г. към която с приложени справка относно датите на влизане и напускане на страната от Христо Любомиров Петров и гр.дсло № 1481/05 г на Великотърновски PC.
 
ДОКЛАДВА молба от Анка Ненкова Петрова с приложени към същата многобройни обръщения, становища, констативни протоколи, молба за развод и други -без опис.
 
АДВ.  КОЕВА: Ие можем да вземем становище по доказателствата в днешното съдебно заседание. Моля данни опредените срок, в който да вземем становище с писмена молба с препис за другите страни.
 
ЮРИСТ РЪТАРОВА: Представените от мен в днешното съдебно заседание доказателства във връзка с предоставените от ответната страна в предходното съдебно заседание доказателства, като конкретизирам - имейлите, които е изпратил ищеца, в които се е опитал да контактува със своя син, но му е отказано
Ще моля, да цените имейлите така, както ги цените, защото ответната страната също представи  такива имейли.
 
АДВ Коева: Нашите извадки са нотариално заверени и от становището на ищеца е видно, че той действително ги с писал и не отрича този факт. Те имат официален характер, с оглед заверката и признаването отстрана на ищеца.
             Категорично възразявам срещу становището на представителя на Министерство на Правосъдието,  че тези доказателства се представят едва в днешното съдебно заседание. Завявам, че представените доказателства от представителя на МП не са във връзка с представените от нас в предходното съдебно заседание писмени доказателства, тъй като емайлите сме ги изпратили с писмо до МП, което е приложено от тях, без самите приложения.
 
ЮРИСТ РЪТАРОВА: В предходното съдебно заседание бяхме задължени да представим социален доклад от американските социални служби, В едно от становищата ищецът казва, че не може да представи такъв доклад, защото такива доклади се дават на хора -например пристрастени към наркотиците и други такива, вписани е такъв регистър. Той е представил писмо от българските съграждани, които живеят в неговия квартал и становище на своята дъщеря. Това са доказателствата. Няма как да представим относно състоянието на къщата на ищеца. Не можем да представим такова доказателство.Представили сме скица на къщата и снимки на къщата.
 
Моля да приемете доказателствата.
 
АДВ КОЕВА: Моля, да ми се даде възможност да се запозная и евентуално да оспоря основната част от доказателствата. Да се приеме заповедта и справката за влизане и напускане на страната.
 
СЪДЪТ  като взе предвид становището на страните,
 
ОПРЕДЕЛИ
 
ПРИЕМА приложеното към писмо на МВР-ОД Велико Търново писмени доказателства - заповед № ЯЗ-243/19.02.2008 г-., както и справка па СДВР относно актуалните данни за влизане и напускане на страната от Христо Любомиров Петров
ПРИЛАГА към делото изпратеното от PC Велико Търново гр. дело№ Н 1481/05 г. на РС Велико Търново.
ДАВА възможност на ответника в 3 дневен срок от днес да се запознае с представените от стрина на МП писмени доказателства и вземе становище по същите с писмена молба с препис за останалите страни.
 
ВЕЩОТО ЛИЦЕ БОЯНКА КОРНАЖЕВА: Представям експертно Заключение. което не можах да представя в срок, тъй като, поради движението на делото, не ми беше възможно да го взема.
 
ЮРИСТ РЪТАРОВА: Да ми се даде възможност да се запозная с експертното заключение и взема становище по същото в срок до следващото съдебно заседание, когато да се приеме и заключението.
 
АДВ КОЕВА: Моля, да ми дадете възможност да се запозная с експертизата и да отложите разпита на вещото лице за следващото съдебно заседание. Моля, свидетелите да се разпитат на следващото  съдебно заседание, за да можем да се запознаем с писмата на ищцовата страна.
 
ЮРИСТ РЪТАРОВА: Моля, свидетелите да бъдат изслушани в следващото съдебно заседание съвместно със свидетелите на ответната страна. Не водим допуснатите ни свидетели в днешното съдебно заседание.
 
СЪДЪТ, счита направеното искане за основателно и,
 
 ОПРЕДЕЛИ:
ДАВА възможност на страните да се запознаят е постъпилото днес експертно заключение ма СПЕ. приемането, на което следва да стане в следващото съдебно заседание.
 
ОПРЕДЕЛЯ краен срок за довеждане и изслушване на свидетелските показания следващото съдебно заседание, като указва на страните, че в случаи, че не доведат допуснатите свидетели, съдът, ще отмени определението си. с което са допуснати същите и ще реши делото при наличните доказателства.
 
ЮРИСТ РЪТАРОВА и АДВ.КОЕВА: Молим, да ни бъде издаден препис от протокола от днешното съдебно заседание.
 
ЗА ПРИЕМАНЕ на СПЕ, представените от ищеца на днешното съдебно заседание писмени доказателства и изслушване на свидетелите, СЪДЪТ. ОТЛАГА делото и го насрочва за 10.0.1.10 г от 14 00 часа. за която дата явилите се страни са уведомени.
ДА ИЗДАДЕ препис от протокола от днешното съдебно заседание на ищеца и на ответната страна.
Протоколът е изготвен в съдебно заседание.
ПРЕДСЕДАТЕЛ/п/ Р. Георгиева
СЕКРЕТАР /п/Т. Величкова
 
 





Моят отговор на Съдебно Психологичната Експертиза :


 ДО

СОФИЙСКИ ГРАДСКИ СЪД

VI-ТИ БРАЧЕН СЪСТАВ

С Т А Н О В И Щ Е
от Христо Любомиров Петров
живущ на адрес:
3716 Marchfield Pl,
Fort Wayne, IN 46804
По гр. дело 7235/2009г на VI брачен състав на СГС, насрочено за 10 Май 2010г.


УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН СЪДИЯ,
На 30 Април 2010г чрез Държавния Департамент на САЩ получих и се запознах със съдебно-психолигичната експертиза изготвена от Боянка Корнажева относно сина ми Кристофър. Във връзка с това имам следните коментари.
  1. Напълно съгласен съм със заключението, че синът ми Кристофър няма изградена емоционална връзка със мен и че в момента е много силно свързан с майка си. При създадената ситуация не би могло да се очаква друго. Аз съм напълно изолиран от сина ми. Не ми се дава достъп до сина ми чрез телефон или интернет, нито мога да го посещавам в България, поради това че след това не мога да се завърна в САЩ, където живея, работя и имам задължения към дъщеря си от първият ми брак. От протокола на първото заседание от 8 Март виждам, че от мен се искат доказателства че съм правил опити да контактувам с Кристофър. Опитах се да покажа какви опити съм правил. Не знам дали тези доказателства ще бъдат приети или не. Бих искал да кажа, че откакто Мила отказа да се завърне в САЩ със сина ни, за да се разведем според тукашното законодателство, не съм спрял да се боря да получа достъп до сина ми. От 2005г съм в постоянен контакт със Държавния Департамент на САЩ , правил съм опити чрез адвокат Пламен Червенков да бъде отменена ПАМ по ЗБДС. Не се получаваше. Аз вероятно съм един от малцината в България, на когото е наложена ПАМ при положение, че вече две години редовно изплащам издръжката си. Такава мярка не се прилага автоматично срещу всеки български гражданин, които дължи месечна издръжка на дете и желае да получи задграничен паспорт. Тя се налага по искане на този на когото се получава издръжката и може да се премахне ако същия оттегли иска си.    
  2. Бих желал да подчертая че във случая има явен конфликт на интереси. Органа поискал налагането на ПАМ, ЧСИ Мария Глушкова е бизнес партньор на ЧСИ Виктор Георгиев, който е брат на Мила Георгиева и тя работи при него. В случая моята съдба  и свобода да посещавам България и сина ми Кристофър е в ръцете на хора, които явно не желаят аз да стъпя в България и да имам  контакт със детето си. Ако те желаеха това, те много отдавна можеха да се свържат с мен за да ми дадат поне искания контакт по телефон или по интернет. Те много добре познават законите на България и знаят, че всяко дете имам право на контакт със родителите си. До момента това не е направено.   Напротив, те си служат прекрасно със закона, така че максимално да пречат на моята връзка с детето ми и в същото време те да останат чисти пред закона. От две години те четат моят интернет сайт и нехаят за моите искания.
  3. В съдебно-психологичната експертиза чета какво е казал Кристофър –„тате...виждал съм го ...бебе сигурно когато бях на една годинка...не го помня как изглежда ...тати той не ще да идва, той чака ние да идеме". Синът ми не е наясно, че аз искам да отида да го видя, но на практика не ми дават. Неговото съзнание е обработено така, че да знае, че аз не искам да отида да го видя. На него вероятно ми се казва, че аз не се интересувам от него.
  4. В експертизата се казва, че ако взема Кристофър в САЩ това би го наранило емоционално, поради факта че не ме познава. Напълно съм съгласен с това. Аз не бих го взел преди той да ме познава и да е установил връзка с мен. Разбира се, че преди да го взема, той трябва да ме познава и да чувства, че при мене е в безопасност. Имайки предвид всичко това, в предложението ми за достъп аз предвидил това и затова съм написал че искам:
 „българските органи за защита правата на детето да укажат необходимата професионална помощ, така че аз да бъда въведен като баща в живота на сина ми Кристофър, без това да навреди на неговия емоционален статус.” 
Това което съм искал да кажа е, че ако е необходимо съм съгласен да  провеждам телефонни разговори в присъствието на специалист. Моите опасения са, че синът ми е наплашен, че аз искам да го взема в САЩ и след това никога да не го върна обратно при майка му.
Аз нямам намерение да взема веднага Кристофър в САЩ веднага, щом това право ми бъде предоставено. Моето намерение е да провеждам ако мога ежедневни телефонни контакти с него. Затова съм поискал той да има достъп до телефон, интернет и скайп, чрез които да мога да контактувам с него. Искам да мога да му показвам снимки и той да може да вижда образа ми на екрана.  Чак след това ще отида да го видя в България. А когато той самия пожелае да дойде в САЩ, тогава ще го взема при мен за времето което ще бъде определено. Но смятам, че Мила Георгиева няма право да забранява на Кристофър да ме посещава в САЩ. Това е страната където живея аз, където той е роден и на която той е гражданин по рождение.
  1. На 26 Април 2010г  Българските електронни медии, Mediapool.bg и Дневник съобщиха за решение на Върховният Административен Съд по дело 13704 от 2009г и обявено на 24 март 2010г, според което всеки българин, независимо от това, че дължи пари по искови дела може да пътува свободно в страните на Европейския съюз. Прилагам текста на решение 3909 от 03-24- 2010 на ВАС за справка.
  • Моля това решение на ВАС да бъде взето под внимание и въз основа на това наложената ПАМ по ЗБДС срещу мен да бъде отменена.
  • Моля да бъде взета под внимание и приета от Народното Събрание конвенция за правата на детето, според която всеки родител имам право на достъп до детето си, както и правото да се завръща в страната в която е постоянното му местожителство.
  • Моля да бъде взето под внимание, че наложената ПАМ по ЗБДС не се налага задължително за всеки български гражданин и в случая се подържа единствено въз основа на подписна декларация от страна на Мила Георгиева.
  • Моля да бъде взето под внимание, кой е органа наложил мярката и възникналият във връзка с това конфликт на интереси.   
  • Моля да бъде взето под внимание, че аз не дължа друго освен месечна издръжка за сина ми Кристофър, която се изплаща редовно повече от две години.
  • Моля да бъде зачетено човешкото правото на сина ми да познава и контактува с баща си, както и моето човешко право да посещавам контактувам със сина ми, да посещавам роднините ми в България, както и правото ми свободно да посещавам и напускам Р. България, страната в която съм роден и живял.
С уважение
Христо Петров
Форт Уейн,
3 Май 2010г

Няма коментари:

Публикуване на коментар